söndag 23 augusti 2015

Eftermiddagspass


I går körde jag och Jenny ett pelagiskt eftermiddags pass i Sövde. Jag visste att det skulle bli svårfiskat i "ärtsoppan" men då jag skaffat ett nytt släpplod (Elite-5xHDI) så ville jag komma ut och testa det, främst för att det snart är dags för Vertikalmästaren i Åsnen (en av årets absoluta höjdpunkter!!) och till dess vill jag ha lite koll på inställningar, givare, mm. Även om jag måste erkänna att jag saknade mitt Garminlod, som efter 6 år i trogen tjänst gjort sitt, så funkade prylarna perfekt och det är bara en vanesak innan jag är helt fast i Lowranceträsket. Gösen var inte alls på hugget och det vart bara en gädda som valde att kliva på. Ändå, en härlig dag på sjön och det är en ren fröjd att högsommarvärmen håller i sig.     






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar