måndag 23 februari 2015

Sydkusten, söndag 22 feb.


Igår gav jag mig ut längs sydkusten för att jaga silver. 
Vinden var frisk, västlig och vågorna rullade kraftfullt in mot land vilket innebar några kilometers letande innan jag hittade en fiskbar spot. Väl ute på revet inser jag även hur strömt vattnet är, det drar rätt bra längs bena och vattnet, som till början var klart och fint, blir under dagen bara grumligare och grumligare. Naivt kämpar jag glatt på i solen och gläds över att man i alla fall kan kasta långt i medvinden, om jag hade velat hade jag kunnat kasta till Bornholm och Gladsaxdragen får därför mycket vattentid men det hjälper som väntat föga, en ynka liten följare på 4 timmar gör ingen fiskehistoria. 

Alla bilder på mig i inlägget är tagna av Bo Månsson, en trevlig fiskare som jag delade rev med. Mig veterligen kom inte heller Bo hem med någon fantastisk fiskehistoria...



För er som är sugna på att ta er ut och testa havsöringsfisket så vill jag slå ett slag för FB-gruppen Havsöring Längs Skånekusten. 
En bra och seriös sida som både inspirerar och informerar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar