torsdag 26 februari 2015

Spattig som en ko på vårbete.

I 3 år har jag harvat omkring och letat gösnackar med mitt dualbeam lod och mina marshmallows men nu har jag äntligen steppat upp kittet några notch.  

Trotjänaren, Garmin Echo 550c, är ett jäkligt bra nybörjarlod som trots allt hjälpt mig överlista massor av gösar, med en topp på 8,8 kg men de sista åren har jag känt mig som en norsk skidåkare utan stavar och det kändes som en smärre förlossning när jag häromdagen öppnade paketet. En ny baby är född, en spännande värld av tekniska finesser väntar och det ska bli jäkligt skönt med ”ögon” på sidorna. Jag har massor att lära mig men det ska bli fantastiskt kul och jag misstänker att gösfisket kommer att bli roligare än någonsin! Nästa helg väntar första turen och jag är inte alls laddad, inte alls...

Nya bebisen, Lowrance HDS-7 Gen3 med 83/200 och Structurescangivare.

 Vännen Filip Sjöstrand i Tingsryd är en driven kille. Förutom att han arrangerar Vertikalmästaren, Sveriges största vertikalfisketävling, så har han även öppnat näthandel. Sortimentet kommer att växa, service och kundnöjdhet sätts i första rummet, priserna är fina och för mig var valet av ”butik” lätt. Jag vill varmt slå ett slag för Sjöstrans Marin och Sportfiske!    

www.marinochsportfiske.se, väl värt ett besök.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar