fredag 19 december 2014

Kilosborre och BH


Det var ett tag sen jag fick komma ut och fiska men idag uppenbarade sig chansen och jag bestämde mig för ett pass i Malmö Kanal. Jiggfisket kan ju stundtals vara riktigt hett där och när tempen i Skåne står på 7 plus så ville jag testa. Även om det sprack upp senare på dagen så regnade det fortfarande så smått när jag började fiska och det hade så gjort ett tag vilket även syntes på vattnet som var högt och kaffelattefärgat. 


Fisket var oerhört trögt och under den första timmen fick jag bara en mindre fisk men runt 11-tiden ser jag två stycken vak efter jagande borre och pulsen stiger. Huggperiod. Inte oväntat, ett par kast senare suger det till rejält i spöet och några ögonblick senare håvar jag en välmående borre på 1030 gr och 41 cm. Tyvärr dog huggperioden ut lika snabbt som den kom och jag tog en lunchpaus. 


Fisken högg på en Fox Rage Tiddler, 12 cm, i färgen Hot Olive med ett 15 gr Fox Rage Stand Up Lipstick Jigghuvud.


Efter lunch fick jag sällskap av Fredrik Renz. Vi kämpade bägge på i det fina vädret men på det stora hela får man se dagen som mager. Fisken var helt enkelt inte i stöten. 


Fick något oväntat upp en BH men sexigare än så blev det tyvärr inte idag och jag laddar om, i mellandagarna blir det minst två dagars båtfiske vilket jag verkligen ser fram emot! Hoppas det varma vädret håller i sig!



GOD JUL, GOTT FOLK!!       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar