lördag 15 november 2014

Småborrar...


Den hårda vinden sätter just nu stop för vertikalfisket i Skåne men det finns ju annat trevligt fiske att roa sig med och idag drog jag till Lödde Å för att se om abborrfisket kommit igång där. Det var överlag trögt fiske och jag tvingades byta plats ofta men tillslut hittade jag ett område som gav 20-talet mindre borrar, ingen vägde över halvkilot och alla fick simma tillbaks och växa till sig. Även om de inte var stora så är det alltid jäkligt trevligt med en 45 minuters huggbonanza.

Ingen tvekan där inte...

Man får inte använda ekolod i Lödde Å men jag uppskattar djupet till ca 1,5 meter där de högg, de stod m. a. o. förhållandevis grunt med tanke på att det just nu är lågt och klart vatten i ån. Noterar även att den milda hösten rubbar naturens gång, såg att näckrosorna är på väg upp, de knoppar fint på grunt vatten, i tron om att det är vår.

En av mina absoluta favoritjiggar är Fox Warrior i färgen Sunfish. 



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar