fredag 7 november 2014

G.S.C II


Igår kväll ställde jag för 2:a året i rad upp i Sportfiskegigantens Streetfishing Challenge.
Intresset för denna tävling – och streetfishing som sport – växer enormt och i år var det över 100 förväntansfulla spösvingare som försökte rofa åt sig 1:a platsen. Förra året bommade jag (precis som 90 % av de andra deltagarna) heeelt och då träningsfisket dagarna innan inte var särskilt lovande så var jag beredd på att de randiga krigarna kunde vara svårflörtade även i år. Jag var dock stärkt av mitt nya PB på 1,490 kg som jag tog för någon vecka sen och när starttutan pep steg pulsen, chansen fanns ju... 

I min gameplan ingick tre olika hotspots och till min förvåning ser jag att ingen lubbar iväg mot den plats jag tänkt börja på. I lugn och ro, utan konkurrenter drar jag snabbt två mindre borrar. Den tredje fisken är lite större och mätbrädan åker fram, ca 35 cm. Sen dog allt… Jag vet inte hur många kast man hinner dra iväg under 3 timmars fiske, jag kämpade hårt med olika jiggar som ”alltid” levererar i kanalen men det var stendött resten av kvällen. Många jag pratade med hade exakt samma bild av fisket, deras fiskar kom med upp tidig på kvällen. Abborren är onekligen en lynnig liten rackare. Min fisk räckte inte hela vägen, hade behövt 5 cm till för en pallplats men det var ändå ett lyft framåt från förra året. Sammanfattningsvis, Gigantengänget vet vad de sysslar med, tävlingen är välorganiserad, okomplicerad och prisbordet är riktigt fett!
Jag kommer garanterat ställa upp nästa år igen!

Från vänster till höger:
2:a plats Amir Rastkerdar, 41,5 cm. 1:a plats Houtan Atashpour, 44,5 cm. 3:a plats Peter Malmqvist, 39,8 cm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar