fredag 1 augusti 2014

Dotterns första fiske

Varje gång dottern Isabella bläddrar igenom mina fisketidningar så säger hon ”Isabella oxå fiska”. Även om tiden inte är mogen än, hon är ju bara 2,5 år, så kliar det onekligen i mina fingrar, jag vill ju så gärna ta med henne ut på lite fiske...

Häromdagen var vi och badade i Lerhamn, strax söder om Kullaberg och på bryggan i hamnen sitter några familjer och metar krabba. Döm av min förvåning när Isabella, på eget bevåg pinnar rakt fram till familjerna, grabbar tag i en linda och släpper ner tvättklämman i vattnet! Ok, hon förstod i ärlighetens namn inte vad hon gjorde, hon härmade bara de andra barnen men ändå! Gissa om jag blev stolt! 


Hon ska få göra precis vad hon vill, fria viljan råder när det gäller val av hobbys, idrotter, mm men jag ska inte sticka under stolen med att det hade varit förbannat kul om hon kunde bli en gnutta fiskeintresserad. Hennes ögon lös i alla fall av glädje när hon (med lite hjälp av pappa) tillslut lyckades fira upp sitt livs första krabba. Mina ögon lös med, ett underbart ögonblick! Nu håller jag tummarna för att hon vill ut och fiska krabba fler gånger!    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar