onsdag 2 juli 2014

Testat: Lava Charger från Xtorm

Under mina senaste fiskeresor har jag testat en ny produkt som jag köpte tidigare i våras på coolstuff.se. Det är en solcellsladdare till mobilen, en så kallad Lava Charger från Xtorm och mitt omdöme är högt, jag är väldigt nöjd! 


Produkten är oerhört enkel att använda. Man laddar upp den hemma via datorns USB. Väl uppladdad så räcker strömmen till ca 2,5 fulladdningar av en iPhone (den fungerar på alla mobilmärken). När strömmen i chargern tar slut så öppnar man bara upp den, lägger den i solen och använder solpanelen som finns inuti för att ladda upp den igen. På min sista fiskeresa laddade jag upp mobilen till 90 % laddning vid fyra tillfällen! Oerhört praktiskt och det känns verkligen inte som att man behöver snåla med mobilanvändandet nuförtiden. Du kan vara ute veckovis i skogen, utan el och fortsätta vara uppkopplad på sociala medier, vädersajter, prata i telefon, messa, mm utan att vara rädd för ”död telefon”.


Det går även att ladda mobilen medan du laddar själva chargern. På ca 2 timmar laddade jag upp min mobil från 15 % till 75 % och då använde jag mobilen samtidigt som den laddade, med både surf, sms och samtal.  

Där finns säkerligen en uppsjö av liknande produkter på marknaden men jag är oerhört nöjd med denna lilla mackapär. Jag har förvisso inget att jämföra med då det är den första i sitt slag som jag testar men den sätter onekligen ribban högt. Jag ger mig nuförtiden inte ut i skog och mark utan den. Kort och gott, en kolossalt trevlig produkt som lätt får fem Betesboxar av fem möjliga! Priset på 695 kr plus frakt tycker jag är både rimligt och rättvist, enda minuset är egentligen att det är lätt att glömma sladden mellan laddaren och telefonen hemma då den inte kommer med produkten utan man använder sin vanliga mobilsladd. 




   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar