fredag 16 maj 2014

Renzshaden!

Fredrik Renz med 10+.

Eftersom jag är decimerad och brottas med ett diskbråck ligger fisket för stunden tyvärr nere. I stället får jag fördriva dagarna med långa promenader vilket inte är lika kul som att fiska men för att göra dagen lite roligare stegade jag bort och hälsade på vännen Fredrik Renz för att se vad som puttrar i hans gryta...


Fredrik var för något år sen med och tog fram Gigantenjiggen, Sportfiskegigantens egna superjigg som redan skördat flertalet grova gäddor och nu, gott folk, är efterföljaren på gång. Renzshaden, som den kommer att heta, kommer snart ut på markanden och jag fick idag se lite exempel på hur gjutningen kan gå till. Det experminteras fortfarande med formar, modeller och material samtidigt som det testfiskas men det kommer garanterat att bli en grym gäddmagnet när den är färdig! Fredrik drog ca 700 gäddor förra året så jag tvivlar inte en sekund på att han inte vet vad han håller på med! 

Lager ett, lager två, lager tre och vips så har man en grym färgkombination!

Jag fick trevligt nog ett exemplar med mig hem i favoritfärgen motoroil/silver
och även om jag fortfarande är fast i gösträsket så ska det bli spännande
att prova denna nästa gång det vankas gäddfiske!



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar