onsdag 16 april 2014

Skärbrädan.

Det har av olika anledningar tyvärr inte blivit särskilt mycket bloggande den senaste tiden men det är bara en tillfällig svacka, snart flyter det på igen med 1-2 inlägg/vecka. Det blir t ex två dagars fiske i Småland till helgen, jag har lite kommande nyheter på gång om bloggen, kvällarna är ljusa och fina vilket bör generera lite mer after-work-fiske och om två helger är det äntligen tid för Vertikalmästaren.

 Gött att ha så mycket fiskerelaterat att se fram emot!

I söndags var jag några timmar i Rögle Dammar men som vanligt så spelade braxnarna mig ett spratt. Har inte så mycket att skriva om det passet mer än att jag blir fan inte klok på det fisket…

Även om jag har egen båt så fiskar jag en del från andra båtar och jag kör därför med ett portabelt ekolod med en givare från Minn Kota. I kväll monterade jag själva lodet på givaren så att allt är i ett stycke. Ska testa detta i helgen och se om det passar mitt fiske.
God kväll!

En gammal skärbräda kom till användning.
 Har dessutom borrat en gäng hål lägst fram på skärbrädan
där jag kan hänga lite jiggar, beten, tång, våg och annat som jag vill ha nära tillhands. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar