tisdag 11 februari 2014

Vertikalmästaren 2014

Nr 6, my lucky number!

I höstas var jag med i Sportfiskegigantens abborrtävling i Malmö kanal och jag måste erkänna, även om man bara är en glad amatör med ett stort fiskeintresse så fick jag lite blodad tand för det här med fisketävlingar. Dels själva spänningen, man kan ju faktiskt råka ha turen på sin sida men även den sociala grejen, det var onekligen kul att träffa andra likasinnade sportfiskare. Jag bestämde mig efter Gigantens tävling att jag skulle försöka ställa upp i några fler tävlingar under 2014. 

Nu har chansen kommit och jag har bokat in mig på den årets första tävling – Vertikalmästaren. Två dagars vertikalfiske i Åsnen med underhållning på kvällen, möjlighet till övernattning under ordnade former och cash i potten till pallplatserna gör att det ser ut att bli en riktigt trevlig tillställning. Det är centimetrar som räknas, inte vikt och givetvis gäller C/R! Hoppas vi ses där! 

Om det är fler vertikalfiskare som är nyfikna på tävlingen så klickar ni här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar