torsdag 31 oktober 2013

Samma fisk!?

Om det är samma karp? Ja, jag och Kristoffer är eniga, vad tycker ni?     
För ca 5 år sen var jag ute på ett litet karp pass i ett lokalt vatten. Jag visste att där var gott om braxen och sutare i sjön men hur stort karpbeståndet var visste jag inte. Jag hade vid tidpunkten inte heller tid till någon längre kampanj utan det fick räcka med ett dagpass. Kvällen innan gjorde jag en kort förmäskning och efter ett gäng matglada braxnar pep larmet äntligen till på allvar och efter en stund kunde jag bända en karp på 7.750 kg. Nytt PB! Sjukt nöjd släpper jag efter några bilder tillbaks fisken oskadd.

Härrom dagen såg jag att Kristoffer på Fiskekompaniet i Lund varit och fiskat i samma vatten och fått exakt samma fisk. Den har inte växt särskilt mycket under dessa år, inte ens ett kilo men det var ändå kul att få se min gamle vän, mitt Karp-PB en gång till.

Jag har inte varit vid sjön sen jag fick denna karp men att se fisken uppe igen lockar mig att återvända. Kanske bli det ett höstpass? Precis som Kristoffer skriver i sitt inlägg väljer även jag att hålla vattnet för mig själv. Hans inlägg hittar ni här:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar