tisdag 27 augusti 2013

Jakt och Fiskemässan, Bosjökloster


Som vanligt var det väldigt mycket jakt, hund och mat kryddat med lite sportfiske men stämningen är trevlig, vädret var kanon och det är på det stora hela en mycket trevlig mässa. Visst, lite mer sportfiske hade ju inte skadat men arrangörerna är nog väl medvetna om "problemet" och de kämpar garanterat för att få dit ännu mer fiskeutställare. 
Ja, så sammanfattar jag söndagens besök på Jakt och Fiskemässan på Bosjökloster vid Ringssjöns strand. De tidiga mässorna på våren runt om i Sverige andas i mina ögon mer nyheter och fokus på den antågande säsongen. Känslan med sensommar/höst mässorna är snarare att utställarna tar chansen att tömma lagren för att få plats med nästa års nyheter. Mitt intryck är att det därför faktiskt går att fynda rätt bra på dessa sena mässor. Bosjökloster inget undantag. 
Som nybliven ägare av en begagnad, ombyggd liten fiskebåt så sprang jag mest runt och dräglade bland de välutrustade värstingbåtarna. Svincoola och även om jag inte har råd att skaffa en sån just nu så är det lätt att snappa upp lite smarta lösningar, inspireras och drömma lite. Här kommer lite bilder:  



Gimmy Larssons fina båt. Mer om honom och hans fiske hittar ni här:
 https://sv-se.facebook.com/atvcenterfishingteam

Gimmy Larssons välutrustade Quintrex Explorer 390.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar