måndag 8 juli 2013

Testat - Box Stacker Large.



För några månader gick jag över till en ny väska: BOX STACKER LARGE från Fox Rage. Fox-familjens produkter brukar hålla väldigt bra kvalitet och jag hade höga förväntningar på "den röda". Väskan har varit med mig alla de senaste fiskepassen och den har fått utstå både väta, vind och värme och jag är än så länge inte besviken. Den får ganska enkelt 4,5 "Betesboxar" av 5 i betyg (vill inte ge den högsta betyg, allt här i livet har ju förbättringsområden).

Hela nio stycken Stack n’ Store boxar sväljer mååååånga beten.
Väskan är faktiskt ganska liten om man jämför med andra större large bagar på marknaden men den sväljer otroligt många beten i sina 6 medium och 3 small boxar. Jag använder väskan som en betesväska vid trolling och vertikalfiske från båt och den har gott om plats för mina jiggar och vobblers. Faktum är att jag inte ens använder alla boxarna! Ett av sidofacken används i stället till att förvara övriga fiskegrejer som t ex tång, våg, måttband, stingers, tafsar, mm.

Inget sladdrigt skit. Här pratar vi världsklass.
Klicket när väggen sätts på plats är underbart,
det är stabilt och det är ett nöje att ändra om i lådorna.
Är ni intresserade av väskan? Prata med er lokala sportfiskebutik. Har de inte redan produkten i sitt sortiment så kan de beställa in den och så mycket mer via Gladsax Fiske som är agentur för Fox Rage, Fox, m.fl. Mer om det kan ni läsa här: http://www.gladsaxfiske.se/agenturer.html

För att ha lite koll har jag markerat lådorna och som synes, även 16-20 cm jiggar får plats.

PLUS: Enkelheten, less is more, inget klydd här inte. Snabbtorkande. Blixtlåsen är rejäla. Välsytt. Fullpackad med mina beten och jiggar väger den nästan 10 kg men den känns fortfarande mycket stabil och tålig. En orsak är till detta är att lådorna har spår i botten och toppen vilket gör att de klickar i varandra. På så sätt är allt stabilt och ”lasten lever inte”. En mycket genomtänkt liten detalj, lådorna håller sig verkligen på plats. På insidan av topp- och framsidefacken finns även två mindre fack vilka kommer väl till användning för tafsmaterial, krokar, mm. En annat stort plus är ”väggarna” i lådorna och dess fäste. Maken till kvalitet har jag aldrig varit med om! Man har ju testat en hel del lådor genom åren med här klickar det på RIKTIGT när man sätter i mellanväggarna. Grymt bra kvalitet!!

MINUS: Den genomtänkta detaljen med spåren i lådorna är som sagt grymt bra för stabiliteten men nackdelen med detta är att man måste ta ut alla lådorna för att få ut den understa vilket inte är helt enkelt. De sitter så bra ihop vilket kan vara lite störigt ibland men å andra sidan ser man ändå till att ha sina favoritbeten i de översta lådorna. En idé för vertikalfisket - toppenfacket skulle lätt kunna sys om till ett fack med förslutnings bara plastfickor till t ex jiggar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar