torsdag 17 januari 2013

Ibland har man tur...

Förra fiskepasset hände en liten grej som jag helt klart aldrig kommer låta hända igen. Jag hade turen på min sida denna gång men det lär jag inte ha nästa gång. Kan bli dyrt....

Jag har precis tagit mig in på grunt vatten, krokat av gäddan som precis nappat och lagt den i håven i vattnet. Själv håller jag nu på med att rigga kameran på stativet för att kunna fota/filma lite. Dock slarvar jag och märker därför inte att ena stativbenet inte är helt låst. Jag trycker på REC och kliver fram för att filma min fångst. Rörelsen i båten gör att det olåsta benet ger vika och kameran faller handlöst mot vattnet! Bang!
Dock har jag faktiskt dubbel tur. Dels är det själva stativet som slår i relingen, inte kameran som klarar sig oskadd. Dels väger mitt stativ tydligen mer än min Nikon D3100 vilket gör att kameran inte tippar över och far ner i vattnet. Tror inte den hade uppskattat ett bad. Som sagt, en del lärdom i livet kommer från sina egna misstag. 
Här kan ni se hur det gick till:





  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar