onsdag 9 januari 2013

Fortsatt trögt....

Efter tre anmärkningsvärt tunga bommpass på havsöring beslöt jag mig för att damma av insjöprylarna. Isarna försvann ju för flera veckor sen och jag var verkligen sugen på lite trolling och vertikalfiske. Vinden var svag och jag bara tog bara med mig elmotorn. Planen var att trolla mig bort till djuphålorna för att sen prickskjuta på pelagisk gös. Till min stora glädje börjar det bra och nästan omedelbart kliver en pigg, vacker vintergädda på min Cotton Cordell. Vågen stannar på 4.7 kg, den kämpade riktigt bra och jag trodde nog faktiskt att den skulle väga lite mer än så. 





Tomt på lodet....
Resten av dagen lägger jag tyvärr till historien, bokstavligen talat ingen hemma på lodet, helt tomt i sjön! Hittade inte fisken, tomt på de djupa partierna, tomt på grunden, tomt överallt! 3.8 grader i vattnet och mäktigt lågtryck, kanske var det så att de stod och tryckte tätt, tätt intill botten? Kanske var de mätta på all julmat, vad vet jag? Det nappade i alla fall inte och jag lyfter blicken och siktar framåt, hänga läpp funkar ju aldrig för oss fiskare (eller för någon annan för den delen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar