måndag 22 oktober 2012

Kort kvällspass.



Hur kort kan ett fiskepass vara för att det överhuvudtaget ska vara lönt att ge sig ut?
Det beror självklart på hur fiskesugen man är. 
Idag var jag sjukt fiskesugen, jag fick ju inte fiskat på hela helgen och trycket blev till slut för stort. Trots tidigt mörker, jag räknade med max 1.5-2 timmars fiske, så var jag helt enkelt bara tvungen att ta en runda med båten efter jobbet. Gösta var tyvärr inte hemma men det blev tre gäddor, ingen över 2 kilo och fyra matabborrar med en topp på 650 gram. Idag fungerade en vit- och silverfärgad Fin-S bäst, fisken stod utspridd på olika djup och jag hittade inga större stim. Sammanfattningsvis, kort, intensivt och kallt som fan men fiskefebern är i alla fall botad och jag kan andas igen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar