måndag 13 augusti 2012

Lärdomar.


Den senaste tiden har mitt fiske inte varit sig likt, det har helt enkelt inte varit min sommar. Fisket har varit rent ut sagt varit uselt och vid de få gånger jag har kommit iväg så har antingen vädret spelat mig ett spratt eller så har det helt enkelt inte nappat. Det enda jag fått är lärdom... Dom säger att en bra säljare sporras av ett nej. När det gäller fisket så är jag faktiskt likadan. Lika mycket som jag motiveras av framgång, lika mycket utvecklas jag av bompassen och mer än någonsin ser jag fram emot nästa pass! För att sammanfatta den senaste tidens lärdomar…

Lät mig luras av det fina vädret i fullmånetider...


Lät mig luras av den fina luckan i vassen... 
Fullmåne… Många tycker att gösen nappar bäst i samband med fullmåne men jag tycker tvärtom. Om det är slumpen eller inte, jag har aldrig haft särskilt bra gösfiske vid fullmåne. Tyvärr råkade mitt senaste pass ligga just i anslutning till fullmåne, något som jag borde kollat upp innan. Den misstaget gör jag inte om.

Det är inte lätt att fånga karp. Framför allt om man bara har några timmar på sig men jag är ändå inte nöjd. Lärdomen från årets enda pass i Rögle dammar, som var ett totalt fiasko är att hålla mig till säkra platser samt förmäska.




Ja, jag vet, multen är inte den lättaste fisken i havet men efter förra sommarens framgång så tycker jag nog att jag borde landat en vid något av mina morgonpass. Tyvärr har jag sällan tid att köra omkring och leta upp fisken innan jag ska till jobbet men sommaren är inte slut och lärdomen från förra sommaren är att ”trägen vinner”.

Förhoppningsvis blir det lite fiske till helgen men denna gång ska jag vänta in väderprognosen in i det sista innan jag beslutar mig för vilket fiske det blir. Ännu en lärdom jag den senaste tiden blivit varse om.

.



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar