tisdag 28 augusti 2012

Vombsjön


Denna vecka har jag semester och trots välfyllt schema lyckas jag glädjande nog klämma i en fiskedag. SMHI’s app utlovar svag, östlig vind och uppehåll, valet faller därför på abborrfiske på Vombsjön. Vill ju så gärna ha en ”regga” på denna underbara art och chansen till detta är god i Vombsjön, framförallt när vinden är svag och östlig.

Stick och hämta dina föräldrar, min vän! 
Som vanligt suger dock väderprognosen, det är snarare måttlig vind och regn och jag inser ganska snabbt att jag är helt fel på det. Inget abborrväder alls! Jag lyckas ändå dra upp ca 25 borrar med en topp på 650 samt en 4-kilos gädda. Drop-shot fungerade bäst, flest hugg kom på 5-6 meter och färgerna som fungerade bäst var grönt, gult och lime.

Dagens viktigaste lärdom: Lita aldrig på SMHI, glöm aldrig att kolla DMI och YR.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar