lördag 3 december 2011

Julklappstipset


Ärtsoppa!

I slutet på 90-talet fick jag en termos i julklapp. Första tanken var att det var en ganska tråkig julklapp. En termos. Jaha, där ser man. Sen tänkte jag inte så mycket mer på det...
15 år senare inser jag att det är den bästa julklapp jag någonsin fått. Trots åldern så håller den fortfarande värmen, i minst 10 timmar!  Om fantasin i julklappsstressen tryter så kan jag därför varmt rekommendera en rejäl termos.

Ett par tips på vägen: Köp inget billigt skit utan satsa på en dyrare produkt från ett bra välkänt märke. Satsa på skruvkork med ganska stort hål, det ger fler möjligheter. ”Knappöppningarna” är bra men då kan ni inte ha mat t ex. soppor i den. Stötsäker är en självklarhet, tumma inte på detta! Tumma heller inte på vikten, den ska kännas tung och rejäl. Viktigaste punkten, rengör den efter varje gång! Underhåll är A och O.

Dagens fiske blev kort. Det var helt enkelt för svårfiskat idag. Soppan var dock mycket varm och god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar