söndag 1 januari 2012

En annan typ av premiär




Jag tänkte och velade fram och tillbaks men kom till slut fram till att jag i år inte skulle göra som alla andra Skånefiskare. På pappret är den 1/1 en väldigt viktig fiskedag men i år struntade jag helt enkelt i att det var den årliga öringpremiären - jag ville ju vertikalfiska! Så länge det är isfritt och plusgrader så får vadarstövlarna hänga kvar hemma i garaget. Det hade ju inte varit helt fel att lyfta upp årets första gös redan den 1 januari. Tyvärr var Gösta inte alls på hugget, säkert lika dagen efter som undertecknad men till min stora glädje nappade det ganska bra ändå. Fick tiotalet gäddor och en handfull borrar vilket jag är väldigt nöjd med under omständigheterna i regnet. Inget stort, största gäddorna bara runt 3 kilo men på det hela en bra start på året!
Nederst till vänster: IKEA jiggen.
Dagens höjdpunkt var annars när jag lyckades fånga en liten gädda på en hemgjord ”jigg” gjord av en bit ”halkstopp” för kökslådor från IKEA. Kommer helt klart att experimentera mer med lite ovanliga material under 2012, det är ju oerhört spännande.

Fiskeväder....

GOTT NYTT FISKEÅR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar