onsdag 29 juni 2011

Världsrekordet godkänt!

Jodå, monsterfisken som drogs upp i Thailand i höstas blev godkänd som nytt världsrekord.




Att vara på plats och bevittna denna galna fångst är tveklöst ett av de starkaste fiskeminnen jag någonsin kommer att få. Det sporrar mig något oerhört och det är lätt att drömma sig bort i önskan om att någon gång själv få äran att lyfta upp en rekordfisk.

Fisket för min egen del har legat nere den senaste månaden p. g. a husprojekt, åldrande och midsommarfirande men på lördag är det äntligen, äntligen dags! Då väntar ett 20 timmars pass i båten på jakt efter insjöarnas Dracula, Gösta Gös.

Planen är att bege mig ut i båten under eftermiddagen då vertikalfiske står på agendan. Framåt kvällen tacklar jag om och övergår till traditionellt nattmete, både flöt- och bottenmete. När solen sen stiger kör jag lite grynings trolling. Planen är att hela kvällen, natten och morgonen vara aktiv, flexibel och anpassa mitt fiske efter ekolodets aktiviteter. Sova kan jag göra när jag kommer hem. Eller som smålänningen sa; ”Vila kan du göra i korvskinnet, hästkrake”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar