måndag 23 maj 2011

Stråken

I helgen var jag och vapendragaren Chrisse uppe i Lammhult/Aneboda och fiskade gös i sjön Stråken (ej att förväxlas med den i Mullsjötrakten).

Vi upplevde bägge Stråken som vacker och allmänt trevlig sjö med både djupa och grunda partier. Vi höll oss mest i norra delen, körde vertikal, trolling och nattmete, både botten- och flötmete. Alltid svårt och nå stora framgångar i helt nya vatten men vi lyckades ändå dra upp ett litet gäng gösar. Inga storlekar dock, den största vägde 2,750 kg och högg på trolling söndag, strax efter lunch. Den föll för min trimmade X-rap, fiskad över en grundplatå på ca 2,5 meters djup.



Dom säger att ”tredje huset blir prefekt” när man pratar om husrenoveringar. Ungefär samma sak gäller enligt mig för sjöar. Tredje gången du är vid en ny sjö brukar polletten ramla ner och man lyckas knäcka koden. Jag kommer garanterat att återkomma till Stråken. En trevlig och vacker sjö och jag ser fram emot att knäcka koden där. Det finns ju större fiskar i sjön…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar