torsdag 5 maj 2011

När trädäcket är klart...

Det var länge sen jag skrev nåt här men så här är det.
Just nu lider jag av svår fiskefeber.
Huset och trädgården tar all ledig tid, fram för allt byggandet av trädäcket på ca 60 kvm.
Kalla fakta:: Att bo i hus är inte bra för fisket.

När allt är klart väntar sköna pass i naturen. Jag längtar!
Jag ska vertikal fiska gös i Småland och Skåne
Jag ska jaga storbraxnar i Rögle.
Jag ska fånga karp i ytan på bröd.
Jag ska testa sutarfiske i ofiskade vatten. 
Jag ska boka det årliga trollingpasset på Vättern.
Jag ska stanna uppe hela natten i båten.
Jag ska uppleva svenska sommarnätter som få gör.
Jag ska ut på båtäventyr.
Jag ska bottenmeta.
Jag ska fiska.
Jag ska!
Jag längtar.

I kväll väntar återigen arbete på hus och trädgård men jag håller drömmen vid liv i tanken och genom gamla minnen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar