torsdag 9 september 2010

Nytt, väldigt speciellt och troligtvis svårslaget rekord….

Nej, det gäller inte någon fisk, det gäller tid.


Så här är det - det har nu gått ca 5 veckor sen jag fiskade och det lär dröja minst en vecka till!!

Jösses, så här låg tid har aldrig förflutet mellan två fiskepass sen jag fick moppe, för ca 25 år sen!

Hur är detta då möjligt? Jo, nyckelordet till detta är RENOVERING. Så tipset är, att om ni av någon anledning vill sluta fiska – köp hus, gott folk! Gärna ett hus med ”stor potential” eller ”något för den händige”. Då kommer ni garanterat att sluta fiska!

Kanske den vackraste arten vi har i våra  vatten.
Detta rekord är inte kul att sätta och jag lider i hela min kropp och själ - jag måste ut och fiska! Snart, annars blir jag tokig! Målet är därför satt till söndag. Förhoppningsvis får jag då tid att trolla lite gös i lokala sjön men jag är i detta läge inte särskilt kräsen. Det räcker i princip med att meta mört under bryggan eller t o m kanske dra några enkla kast i vattenpölen utanför det nyrenoverade huset. Det är rätt så lätt att tillfredsställa mina begär just nu.

Senaste arten, makrillen togs på senaste fiskturen i Skälderviken. Den är ju inte stor men den ger mig på sätt och vis större minnen än husrenoveringen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar