fredag 15 november 2013

Giganten Street Fishing Challenge

I går kväll var det äntligen dags för Giganten Street Fishing Challenge i Malmö kanal. Spänningen var på topp och många var väldigt förväntansfulla. 16 000 i kontanter i potten lockade till fullt startfällt på 79 man och 1 kvinna. Det rådde tillsynes perfekta förhållande och när startskottet gick höjdes pulsen ännu några snäpp. Ett kasst kunde ju faktiskt vara värt 16 000. Tyvärr visad sig kanalen inte från sin bästa sida. Ett par fiskar över 40 cm kom upp men på det stora hela gick nog mer än hälften av deltagare hem utan att ha fått någon fisk. Jag provade det mesta: traditionellt jiggfiske, drop-shot, spinnare och vobblerfiske men allt utan framgång. Hade en följare men inga hugg och även jag blev FF, som vi säger här i Skåne. 

Stämningen var dock på topp, Gigantenkillarna har verkligen skapat en kanon härlig tävling och jag misstänker att startfältet nästa år kommer att bli mer än 80 pers. Fantastiskt kul att träffa andra fiskare som delar med sig av både mot- och framgångar och som alla strävar mot samma mål. Fast vi alla var konkurrenter så var vi alla vänner och hög sportslighet rådde. Fullständigt resultat finns här:


På söndag blir det fiske igen, har dock inte bestämt mig om jag ska ta ut båten en sväng eller om jag ska återvända till Malmö kanal. Vädret får avgöra. Några bilder från kvällen: 

Alla som tävlade fick en måttsticka.
C&R rådde och tävlingen gick ut på att fånga den längsta abborren.

Richard drar i väg startskottet medans media dokumeterar.
Jag kämpar på. Inga sura miner här inte, fast att fisken vägrar hugga. 
Vinnaren Lukaz får 16 tusenlappar av Rickard för kvällens största abborre på 45,4 cm.
Grattis!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar