onsdag 1 maj 2013

Båtfix del 2

Dagen har spenderats i solen, vid grillen med familjen och goda vänner men jag hann ändå med att fixa lite småpill på båten. Jag fick t ex ut golvmattan, satte upp clips till årorna och klistrade på en mätdekal. Golvet blev bra, det är verkligen en härlig känsla att traska omkring i båten nu. Jag är dock inte helt nöjd med placeringen på dekalen och eventuellt kommer jag att ta ner den igen, får "känna" på den ett tag. Årorna  kommer jag troligtvis inte att använda (...vad är oddsen för att BÅDE el- och bensinmotorn strejkar?) men det kan ändå vara en vettig "försäkring" att ha i båten. De kommer att fästas under hyllan, där tar de minimalt med plats i båten.


Till helgen får jag förhoppningsvis möjlighet att fiska lite. Det rycker sannerligen i fisketarmen. Viktigaste sakerna att fixa innan dess är fästet till elmotorn, kraften från min Fladen F 56 var faktiskt större än vad jag trodde och fästet måste stabiliseras. Måste även förlänga bensinslangen så att jag kan ha dunken i fören. Eftersom jag själv väger över hundra pannor så måste jag verkligen stuva så mycket som möjligt i fören för att balansera ut viktfördelningen.
     

2 kommentarer:

  1. Båten börjar ju se riktigt fin ut. Blir lätt o känna igen ditt vrålåk ute på sövde:)
    //Maccan ( marcus) från fiskare i skåne

    SvaraRadera
  2. Tack, det bästa är att den verkar funkar ungefär som jag vill med! :-) Ja, hojta om du ser mig nån gång! :-)

    SvaraRadera