måndag 1 april 2013

Juniorlaget.


Vädret är verkligen knasigt nuförtiden och jag kan inte minnas att jag någonsin isfiskat den 1 april i Skåne. Sövdes is är ca 15 cm tjock men den surnar sakta för varje solig och varm dag som går och jag fick faktiskt motvilligt byta plats under dagen då isen plötsligt började "sjunka" och vatten började fors upp från hålen. Det var väldigt synd för det var på den platsen de flesta fiskar högg. Dock, säkerheten går alltid först! 

Måste lära mig ställa skärpan med självutlösaren.

Som sagt, det nappade frekvent hela morgonen på första platsen, en djupbrant på ca 6 meter. Här lyckades jag dra upp fem gäddor. Efter flytten fiskade jag i en grundare vik, på ca 4 meter, där klev endast en gädda och en borre på. Totalt blev det 6 gäddor och en glupsk liten abborre. Tyvärr var det juniorlaget som var ute och härjad och dagens största var bara på 3.6 kg. Men ändå, tempen låg runt 9 grader, hyfsat vindstilla, strålande sol och på det hela en helt underbar vårdag! Dagar man minns!

Liten abborre. Troligen jäkligt hungrig. Fick knappt in mörten i munnen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar