lördag 9 mars 2013

Sista bompasset (från isen).


Värmen och blåsten har tagit kål på de flesta isar i Skåne men i går lyckades jag faktiskt hitta lite bärande is på Sövdesjön även om det krävdes lite trixande för att ta sig ut på "flaket". Isen har naggats kraftigt i kanterna och även om SMHI spår fortsatt kallt väder så misstänker jag att detta var säsongens sista pass på isen. Dessutom är det så att denna säsong verkligen inte levt upp till mina förväntningar rent fiskemässigt. Det har nappat otroligt dåligt, inte ens de vanliga, störiga smågäddorna har varit på hugget och även om jag igår tappade en 1 kilos gädda så är jag inte nöjd. Lika bra att ladda om och ta nytt fokus. Riktar energin mot havsöringsfisket och redan på måndag tänker jag ta ett kort kvällspass, det är ju faktiskt ljust ett tag efter att man slutat jobba.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar