fredag 6 juli 2012

Fisketipset i Fiske-Feber

Jag har under våren experimenterat med lite olika material till mina jiggar och i det senaste numret av Fiske-Feber 5/2012, som ligger ute i butikerna nu, beskriver jag lite mina tankar under rubriken "Fisketipset". 




Gös runt 3 kilo som föll för Netto-jiggen
Har under våren/sommaren haft en del framgångar med plastremsor från helt vanliga plastpåsar. Färger som t ex. Stadium-organge, Systembolags-lila, City Gross-blå har fungerat ganska bra. Min favorit är dock den gula  Netto-jiggen" som fungerat både på gädda och gös.


Chrisse med gös tagen på jigg med modifierad, svans i form av garntrådar.

Jag kommer att fortsätta att "leka" mig fram, är fruktansvärt spännande att prova nya material och nu har jag t. ex snöat in mig på vaxdukar. Köp numret, vettja! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar