fredag 6 april 2012

Åtta kilos gädda.

Påsken inleddes med ett kortare fiskepass efter jobb. Trögt fiske från början till slut och jag lyckades endast landa tre gäddor på de få kvällstimmarna jag var ute. Den ene gäddan var dock 94 cm lång och vägde 8.2 kg, en MYCKET rolig bonusfångst! Vertikalfiske riktar sig främst mot gös men då och då smäller det på grövre gäddor. Detta var min fjärde gädda över 6 kilo på vertikalfiske, den högg på en liten blå/vit Savagear jigg och hugget kom över en sandbank på ca 3 meters djup. Fisken visade sig först på lodet, sekunden senare small det! Bra fajt dessutom, ett riktigt krutpaket!





Att ha kameran på stativ innebär visst trixande, framförallt med självutlösaren men efter en liten stund hade jag lyckats få ihop tre halvbra bilder och en kortare filmsekvens innan jag utan problem kunde sätta tillbaks fetingen. Medans den simmar iväg, tänker jag - på återseende, vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar