fredag 15 juli 2011

Morgonmulte

Gick upp med tuppen. Morgonfiske innan jobb är rätt sätt att börja dagen på och i morse inser jag att det faktiskt verkar ha lossnat då jag drar 2:a multen på kort tid! Denna gång något mindre; 2,500 kg/ ca 60 cm.

Förra gången var det Dollarfranskan, nu var det ”närproducerat” från Pågens som gjorde jobbet och metoden var återigen bottenmete. Denna gång såg jag tyvärr inte nappet då den högg när jag var uppe och ”spanade”. Med ryggen emot spöet hörde jag plötsligt hur baitrunnern ilsket skrek! Lugnt mothugg, fast fisk! Gött! Lärdomen från förra multen var hur sjukt jäkla stark fisken är så denna gång var jag redo med ett 12 fots karpspö på 2 ¾ Lb. och det var nog fan tur för fisken drog direkt in under bryggorna. Svettigt men allt gick bra men med lättare utrustning så hade jag kanske inte lyckats landa den.


Multen är verkligen en ny favoritfisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar