söndag 20 februari 2011

Kallt...


När kylan kommer tar jag fram långkalsongerna. När det är riktigt kallt tar jag på dem.

Idag var de på. Förvisso värmde solen en hel del men så fort den gick i moln grep den kalla, nordostliga vinden tag i en. Brrr….

Saken blev inte bättre av att fisket var trögare än normalt. Endast en ”dritt” fick syna mattan (C&R), that’s it. Provade allt mellan 1 – 6 meter, bottennära, pelagiskt och ytligt men inget fungerade. Erkänner dock att jag p. g. a vädret inte tog mig ut till de riktiga hot spotsen och när man gör det bekvämt för sig själv så går det så här.

Isen var ca 15 cm, kärnhård och den blir tjockare för varje dag kvicksilvret håller sig under nollan. Kylan verkar dessutom hålla i sig framöver vilket är glädjande, jag uppskattar verkligen isfisket och det blir nog några fler spännande pass på isarna innan våren kommer. Jag vill ju så gärna knäcka Gösta från Sövdes is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar