måndag 10 januari 2011

Västersjön

Senaste passet; en solig, kall och härlig dag på Västersjöns halvmetertjocka is.

Även om jag vet att "västergösarna" kan vara ytterst svårflörtade så var förhoppningarna höga och jag var sjukt positiv i bilen upp men väl framme plockas jag snabbt ner på jorden då jag till min stora fasa upptäcker att jag kört ifrån betesfisken hemma i garaget! Kardinalmisstag! Nu kanske ni undar varför jag överhuvudtaget nämner en så pinsamma grej här men så här enkelt är det - jag bjuder på det, gott folk! (och förhoppningsvis skonas ni och slipper gå samma plågsamma öde till mötes)

Tack och lov så har jag konserverade minnows (typ löja) på burk i lådan så de fick göra jobbet idag. Givetvis så kammade jag noll, inte bara på anglingen utan även på pimplingen. Västersjön har dock aldrig varit någon bra abborrsjö så jag var inte allt för förvånad över detta. 

På lördag blir det mer isfiske och förhoppningsvis kan jag då bidra med lite mer bilder på fångade fiskar. Utrusningsbilder är förvisso alltid intressant för oss prylnördar men det är ju fångster man vill se!

Hepp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar