fredag 6 augusti 2010

Vet vad de pratar om...

Härrom dagen fick jag hem filmen Gädda - the movie".

Som gammal filmare så intresserar jag mig inte bara för innehållet utan även för själva produktionen.
Killarna bakom filmen - Emil Hjertberg, Fredrik Palm och Joel Abrahamsson - vet vad de sysslar med och de bänder feta madamer i parti och minut. Kul att se, det väcker verkligen en fiskefeber i en. Har nog aldrig längtat så mycket efter isfiske som nu.

Årets citat, alla kategorier: "En riktig gäddfiskare ska inte ha en fin bil eller en fin båt. Har han det så betyder det att han jobbar för mycket och det är inte bra för gäddfisket." Sen drar de iväg i en gammal 745:a. Mycket inspirerande även det. Jag kör ju själv 945, har ingen båt och verkligen inte de "hetaste" prylarna. Jag är m a o nog på rätt spår i livet som fiskare.

Ljudet kunde vara bättre, musiken sög fett (är jag den enda fiskaren med god musiksmak, d v s gillar INTE skrikig, orytmisk, omelodiös, hårdrock??) och nattfiskets ljus kunde varit bättre. Tack och lov så verkar det som att killarna ska spela in fler filmer och de kommer garanterat att lära sig av sin misstag.

Det gör alla fiskare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar