måndag 4 januari 2016

Måttbräda till borrefisket











Jag har tidigare gjort en måttstock till båten som jag är väldigt nöjd med (se här: https://www.facebook.com/Betesboxen/photos/pb.472949189414085.-2207520000.1451942750./891740137534986/?type=3&theater ) 
Sen dess har jag tänkt att jag skulle göra en liknade variant till landfisket efter abborre. Framförallt till det rörliga och stående fisket i Malmö kanal. Jag har dock inte känt att jag hittat riktigt rätt material men härom dagen var jag på IKEA och ramlade över ett skrivbordsunderlägg på kontorsavdelningen. Materialet verkar kanon, mjukt men inte slappt och troligtvis är ytan tillräckligt blank för att klistermärket inte ska släppa (jag skrev troligtvis för jag har ännu inte testat den på fältet).



Klistermärket kostade 119 kr på Sportfiskarnas webshop (en del av den summan förvaltas trevligt nog vidare inom olika miljö- och fiskevårdspojekt). Klistermärket är 140 cm, så det fick kapas och nej, tro nu inte att jag går runt och tror att jag ska få en abborre på 59 cm, jag klippte av klistermärket just där för att det passade bäst på layouten. :-) Skrivbordsunderlägget ”Pröjs” kostade 49 kr. Hakarna hade jag hemma. Tanken med haken är att den enkelt ska hängas på väskan eller i kläderna och på så vis inte vara i vägen när man kastar och förflyttar sig men ändå lätt att ta fram när det nappat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar