onsdag 4 juli 2012

Vomb

En av fem småttingar.

Testade Vomb i går. det var några år sen sist men tyvärr hade jag ingen särskilt bra dag och mycket klyddade för mig. Dels med fisket men fram för allt störde jag mig på att hyrbåtens ankarlina bara var 7 meter lång och att mycket fisk stod koncentrerad på mindre plättar på 9-11 meters djup. Jag driftade ett par gånger, gav vertikalandet ett försök över dessa plättar men vinden var för hård och jag fick motvilligt bege min in på grundare vatten och ankra upp där ankarlinan räckte. Satte mig på 3:ans grund, drop-shotade samt jiggade och fick tillslut ihop 16 abborrar och 5 gösar. Dock bara smått, endast 4 borrar fick följa med hem till stekpannan. Andra som jag känner som var ute fick bl a. en borre på 1, 055 kg vilket är respektingivande. Kommer att göra ett nytt försök senare i veckan, då ska jag ha med längre ankarlina! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar