måndag 24 januari 2011

Dag 2

Om ni aldirg har vandrat ut på isen på en smålänsk sjö innan solen gått upp så har ni inte levt.

Kommer ut på isen innan solen går upp – en underbar morgon!


Pinsamt dåligt men inte längre FF.
Mitt i lunchen pinglar det till, ett ytterst försiktigt hugg och jag lyckas, efter 13 timmars resultatlöst fiske äntligen fånga något - om än en cykelpumpsgädda runt 2-kilo. Inte längre FF!

Chrisse tappar en fisk när vi packar ihop men sen händer inte mer på hela dagen. I bilen kan vi bara konstatera att denna helg går till historien som en av de sämsta rent fiskmässigt - någonsin! Vi gjorde det aldrig bekvämt för oss själva, tvärtom gav vi Gösta alla chanser i världen men ändå ville han inte vara med och leka. Vi provade som sagt allt; djupt, grunt, pelagiskt, stenbotten, sandbotten, mäskade hål, omäskade hål, solsidan, skuggsidan, glitter och glamour, ja listan kan göras lång men gösen är och förblir en lynnig individ…

Jag ger dock aldrig upp och jag hänger inte läpp. Tvärtom så samlar jag kraft inför nästa batalj med livet under ytan. Innan nästa äventyr på isen så kommer jag troligen klämma in ett havsöringspass. Omväxling förnöjer.

Tunga gung så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar